Jak smartfony generują straty w restauracjach.

Opublikowano: 18.12.2014 Nie tak dawno temu pisaliśmy o spowolnieniu obsługi w restauracjach typu fast food.
http://www.upmenu.com/blog/3-powody-spowolnienia-obslugi-w-fastfoodach

Okazało się, że problem ten zaczyna dotykać również zwykłe lokale gastronomiczne,
coraz bardziej spowalniając ich pracę mimo lepiej skomponowanych menu i zwiększenia się liczby pracowników zatrudnianych w restauracjach.
Według restauratorów z USA przyczyną takiego stanu rzeczy są sami klienci. 
 

W 2004 roku czas jaki upływał od wejścia gościa do lokalu do złożenia zamówienia wynosił około 8 minut. Dziś jest to aż 21 minut!

Powodem tak znacznego wydłużenia się tego czasu są sami klienci, a dokładniej ich telefony komórkowe.
 

Wynika to z faktu, że zamiast dokonać wyboru i złożyć zamówienie klienci najpierw:

  • łączą się z siecią WiFi, 
  • robią zdjęcia,
  • dzielą się nimi na mediach społecznościowych,
  • wchodzą w interakcje online, zapominając o tym gdzie tak naprawdę są,
  • po prostu dzwonią do znajomych
Dowiedz się więcej jak wykrzystać media społecznościowe do promocji:
http://www.upmenu.com/blog/5-portali-spolecznosciowych-ktore-wspomagaja-sprzedaz-restauracji

Kolejnym problemem jest czas dostarczenia zamówienia na stół.

W roku 2004 było to zaledwie 6 minut, a na 45 klientów tylko 2 odsyłało zamówienie z powrotem do kuchni.


Dzisiaj zamówienia dostarczane są równie szybko zmieniła się jednak liczba zwrotów,  na 45 gości, 9 odsyła jedzenie do podgrzania. Jedzenia stygnie ponieważ goście spędzają średnio trzy minuty na fotografowaniu go, fotografowaniu siebie samych lub proszeniu kelnera o wykonanie zdjęcia grupowego.

Wszystkie te czynniki wpłynęły na ogólny czas jak klient spędza w restauracji, w 2004 było to średnio 65 minut, a dziś ten czas wynosi już 1h i 55 minut.



Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że sami klienci coraz częściej narzekają na zbyt wolną obsługę.

Skoro obsługa gości w lokalu jest coraz wolniejsza, może warto by się zastanowić nad zamawianiem i sprzedażą posiłków online? A może ograniczyć korzystanie z telefonów komórkowych w restauracji? Są już takie miejsca - zobacz na na przykład jak zrobiła to restauracja  Turner's w Birmingham.


Jeśli ten artykuł wydał Ci się ciekawy - podziel się nim ze znajomymi.

Jak radzisz sobie z tym problemem wśród swoich klientów? A może to nie dotyczy Twojej restauracji? - skomentuj poniżej.

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book