900 tysięcy opinii o restauracjach pod lupą.

Opublikowano: 18.09.2014

Każdy ma swoje zdanie na temat różnych restauracji i potraw i choć raz w życiu wystawił opinie na ten temat i nie jest dziś możliwe by przeglądając strony internetowe nie natrafić właśnie na taką recenzję.
Nie dawno Stanford and Carnegie Mellon University przeanalizowało 900 tysięcy opinii na temat wybranych restauracji w USA.
Jednak czytania każdej z nich było by zbyt czasochłonne, użyto więc specjalnego programu komputerowego.

Wyniki były zaskakujące.
Okazało się ,że niezadowoleni goście wystawiając najniższe opinie używają słów i zwrotów wykorzystywanych najczęściej przez osoby przeżywające silną traumę np. po utracie bliskiej osoby.
Te jednogwiazdkowe opinie nie wyrażają zwykle skargi na złą atmosferę czy złe jedzenie,  ale na zbyt nachalne lub agresywne zachowanie i wypowiedzi kelnera.

Oceniający swój pobyt w  ekskluzywnych restauracjach używają najczęściej słów wielosylabowych takich jak np. „proporcjonalny”, „dyskretnie”, „wystawnie”  aby pisząc recenzje podkreślić status społeczny gości i wyjątkowość opisywanego lokalu.
Często stosują też metafory i porównania do seksu i rozkoszy  np. „uwodzicielskie foie gras” lub „zmysłowe ciasto” co jest sposobem na opisanie wspaniałego smaku potraw.

To same badanie pokazało również ,że drogie i ekskluzywne lokale częściej stosują porównania i negacje do opisywania swoich produktów w kartach potraw. Nie stronią też od  trudnych zagranicznych słów,  które w podświadomy sposób mówią klientowi o wyjątkowości potrawy.
Menu drogich lokali jest też często krótsze.

W jadłospisach lokali średniej klasy i fast foodów często występuje nadmiar przymiotników np. „bogaty smak”, „łagodne”, „ostre”, „czerwony”, „apetyczny”, zdaniem analizujących to zjawisko  naukowców jest to oznaką niepewności restauratora co do wyglądu, smaku i jakości serwowanych potraw.

Warto więc zwrócić uwagę na język używany w naszym menu jak i ten z opinii klientów. Jak się okazuje może tam być o wiele więcej treści niż by nam się wydawało


Zaciekawił cię temat ? Przeczytaj też więc ten artykuł: 

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book