8 przykazań dla social media w restauracji

Opublikowano: 30.09.2014
Social media zmieniły sposób w jaki ludzie, przedsiębiorstwa i instytucje komunikują się ze sobą. Stare sposoby reklamy i marketingu takie jak reklamy prasowe, spoty radiowe czy reklamy telewizyjne są coraz częściej zastępowane przez tweety, posty, itp.
Jednak co jest najlepsze dla twojego lokalu? Co będzie miało najlepszą efektywność?
Oto 8 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o mediach społecznościowych.

1. Nie ograniczaj się !

Media społecznościowe to nie tylko Facebook. Istnieje wiele innych, równie popularnych portali jak np. Twitter, Google+ czy Instagram(szczególnie popularny dla jedzenia). Nie ignoruj ich!
Zaprezentowanie Twojej oferty w wielu kanałach jednocześnie pozwoli Ci zwiększyć liczbę klientów do których ona dotrze.  


2. Równe szanse.

Większość mediów społecznościowych jest darmowa, ale  np. sponsorowane posty są częściej wyświetlane i mają większy tzw. zasięg. Wciąż jednak świetna treść rozsyłana przez Twoich fanów do siebie nawzajem pozostaje bezpłatna co pozwala wyrównać różnice między małymi i dużymi restauracjami.


3. Social media to marketing poprzez zabawę.

Śmieszne i zabawne reklamy przyciągają większą uwagę - warto o tym pamiętać gdy liczy się zwiększanie zasięgu komunikatu.


4. „Jeszcze tylko sprawdzę powiadomienia.”

Pamiętaj by nie stracić rachuby czasu i nie zaniedbać innych obowiązków. W końcu internet to największy „złodziej czasu”, a strony mediów społecznościowych to szczególnie uzależniające miejsce.


5. Analityka naprawdę pomaga.

Social media posiadają wiele fajnych i przydatnych narzędzi analitycznych, które w prosty sposób pozwalają ocenić jak zamieszczane posty są odbierane przez konsumentów. To z kolei pozwala na bieżąco dostosowywać komunikaty.



6. Dobre zdjęcie = więcej wyświetleń.

Ludzie uwielbiają ładne obrazy i to jest klucz do zwiększenia ich zainteresowania Twoimi postami. Odpowiedni dobór zdjęć do tekstów znacznie poprawi popularność zamieszczanych przez Ciebie treści.


7. Nie tylko komputer.

Planując swoją kampanię marketingową nie zapominaj o urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że social media nie pozostają na uwięzi tylko i wyłącznie komputera lub laptopa i są dostępne również na telefonach komórkowych i tabletach. W zależności od treści, udział urządzeń mobilnych przekracza 30-40%!


8.Wyróżnić się nie jest łatwo.

Coraz więcej restauracji korzysta z social media i coraz ciężej jest się wyróżnić. Więc planując kolejną kampanię marketingową pamiętaj o jednaj rzeczy, która pozwoli Ci wysunąć się na pierwszy plan. To nie Ty masz mówić klientom o swoim lokalu. To oni mają o nim mówić, a najlepszym sposobem aby to osiągnięć są różnego rodzaju konkursy i promocje których efektywność zwiększysz gdy połączysz je z zamówieniami online ze swojego fanpage i strony internetowej.

Jeżeli zainteresował cię ten artykuł to przeczytaj również:   Wciąż wierzysz że facebook pracuje dla ciebie?





Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book