6 wskazówek jak zadbać o opinię o lokalu w internecie.

Opublikowano: 21.10.2014

Większość ludzi szukając dobrego lokalu opiera się na opiniach innych gości, a dopiero później sprawdza całą resztę. Własna strona www restauracji, portale do zamawiania, portale z ratingami restauracji oraz media społecznościowe to miejsca gdzie restauracja podlega nieustannej ocenie.

Dbanie o dobra opinię jest takim samym procesem biznesowym jak każdy inny. Oto 6 porad które sprawią, że łatwiej będzie Ci zdobyć i  utrzymać pozytywne opinie aby Twoja restauracja wyróżniała się na tle innych.
 

1. Zwróć uwagę na klientów. 

To co najbardziej irytuje klientów to nie fakt że jakiś aspekt obsługi nie wypadł na medal, ale to w jaki sposób restaurator zareagował. Rozmawiaj z klientami osobiście i słuchaj co mówią. Nie dopuścisz w ten sposób do 80% problemów ze złymi komentarzami. 

 

2. Zadbaj o odpowiedni komunikat w reklamie.

Tworząc materiały promocyjne uwzględnij w nich każdego odbiorcę i wskaż gdzie mogą oni pozostawić opinie po odwiedzeniu twojego lokalu. Sprawi to, że goście będą mogli łatwej odnaleźć Twoją stronę internetową, a zostawiając opinię przejrzą jej zawartość. Zachęcaj do komentowania Twoich usług.

Dobre opinie są sporo warte więc warto je nagradzać np. bonem na darmowy deser lub 10% zniżkę na następny posiłek. Nie musisz od razu z tego tworzyć reguły ale będzie miło gdy zaskoczysz pozytywnego klienta takim prezentem.

 

3. Technika Twoim sprzymierzeńcem.

Jeżeli korzystasz z systemu zamówień online do obsługi jedzenia w dostawie i na wynos, to regularnie czytaj opinie pisemne i niezwłocznie na nie odpowiadaj (zarówno na dobre jak i te krytyczne). Możesz też wydrukować tabliczki na stoły z kodami QR, które pokierują klienta do Twojej strony i pozwolą mu ją przejrzeć w trakcie oczekiwania na posiłek lub tam zostawić komentarz.

[BLOG-CTA]

 

4. Media społecznościowe Twoim przyjacielem.

Media społecznościowe  takie jak Facebook i Twitter to doskonała okazja aby zareklamować lokal, a jednocześnie ułatwić klientom znalezienie informacji lub napisanie komentarza. Uaktualniaj stronę i monitoruj co się na Twój temat pisze. Reaguj!

Aby dowiedzieć się więcej o kryzysie w social media czytaj tutaj:
http://www.upmenu.com/blog/jak-przygotowac-sie-na-kryzys-w-restauracji

 

5. Fani.

Warto poprosić ludzi którzy są fanami Twojego lokalu np. na Facebooku o napisanie szybkiej recenzji , a linki do nich opublikować na różnych stronach. Trzeba też pamiętać by podziękować fanom za poświęcony czas.

 

6. Każda opinia się liczy.

Każda opinia ma znaczenia i na każdą trzeba odpowiedzieć.Usuwanie lub ignorowanie negatywnych recenzji może negatywnie wpłynąć na Twoją reputację w sieci i w konsekwencji będziesz tracił klientów.

Teraz gdy wiesz już jak zdobyć dobre opinie spróbuj i zobacz co myślą o Twoim lokalu klienci.


Podsumowanie

Reaguj na opinie jak najszybciej używając do tego wszystkich możliwych narzędzi dostępnych w internecie. Pamiętaj, że zadowolony klient opowie o swoich doświadczeniach 3 znajomym, natomiast niezadowolony aż 10!
 


Jeśli ten artykuł wydał Ci się pomocny - prześlij go znajomym!

Opowiedz nam o tym jak Ty dbasz o swoją opinię - skomentuj!



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book