3 powody spowolnienia obsługi w fastfoodach

Opublikowano: 29.09.2014

Klienci dużych sieci fast food  coraz dłużej czekają na swoje zamówienia na miejscu i w okienkach  drive thru. Wg. raportów branżowych w USA, w roku 2013 czas oczekiwania wydłużył się o 15 sekund. Wydawać by  się mogło że to niewiele, jednak gdy pomnożymy to przez 100 klientów to czas oczekiwania zwiększa się o 25 minut!

Poniżej 3 główne powody spowolnień:


1. Zbyt rozbudowane menu.

Wprowadzane przez kilka ostatnich lat zmiany ułożenia jak również liczby pozycji w menu - o ile pozwoliły spełnić oczekiwania gości to jednak spowolniły cały proces zamawiania  przez klientów w tym i zmotoryzowanych. Dopiero niedawno zaczęto zmieniać to podejście o czym z resztą pisaliśmy niedawno:

http://www.upmenu.com/blog/najwieksi-skracaja-swoje-menu


2.Nowe technologie.

Nie zawsze automatyzacja procesu wychodzi na dobre. Np. wprowadzenie tablic interaktywnych w restauracjach fast food oraz na podjazdach drive thru może też być źródłem  opóźnień z uwagi na to, że system taki jest dla niektórych klientów skomplikowany. Zaoszczędzony czas pracownika obsługi nie zawsze przekłada się wtedy na większą liczbę obsłużonych konsumentów w czasie, gdyż liczba tablic interaktywnych jest ograniczona.

Na przykład według ostatnich badań, czas oczekiwania na zamówienie w McDonald jest najdłuższy od 15 lat i wynosi obecnie 189,5 sekundy. Dlatego część wielkich sieci zamiast inwestować tylko w nowe technologie, zaczęła również  przeszkalać swoich pracowników w efektywniejszych sposobach sprzedaży i prowadzenia konwersacji. 


3.  Kontrola poprawności realizacji.

Zamawiający najbardziej denerwują się gdy znajdą niewłaściwą potrawę lub dodatek w swoim zamówieniu.
W pogoni za większą dokładnością realizacji zamówień doprowadzono niejednokrotnie do podwojenia procesu sprawdzania zamówień co w konsekwencji wydłużyło czas oczekiwania na jego realizację.
Wciąż jednak mimo zastosowania tak rygorystycznego procesu, rok 2013 nie był najlepszy pod względem dokładności, gdyż wyniosła ona tylko 87,2 % to o 1,6% mniej niż w roku 2012.


Co nas jednak bardzo cieszy - zamówienia na jedzenie składane online na stronach www restauracji nie podlegają wymienionym wyżej opóźnieniom i ograniczeniom.

Wynika to z faktu, że klienci nie muszą czekać w kolejkach do terminali (każdy ma de facto własny terminal np. w smartfonie), a dodatkowo spada również ryzyko błędu ludzkiego co pozwala skrócić czas potrzeby na dodatkowe sprawdzanie zamówień. 

Więcej na ten temat piszemy tutaj:

http://www.upmenu.com/blog/5-rzeczy-ktore-zadowoleni-restauratorzy-mowia-o-zamowieniach-online




Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book