3 kroki do wirusowej promocji Twojej restauracji.

Opublikowano: 28.10.2014
Niedawno bardzo popularny w mass mediach był temat akcji promocyjnej pn.„Ice bucket challenge”, której celem była pomoc chorym na stwardnienie zanikowe boczne. Dzięki prostej kampanii marketingowej i efektu lawiny zebrano ponad 100 mln dolarów na badania nad tą chorobą.


A gdyby tak zastosować ten sam schemat kampanii (nie tę samą kampanie!) w gastronomi ?

Poza uzyskaniem efektu reklamowego, przyczynimy się do wsparcia istotnych społecznie celów. Spójrzmy więc na najważniejsze trzy rzeczy konieczne aby uzyskać efekt "wirusowy" (a więc taki gdzie kampania rozpowszechnia się sama wśród odbiorców na masową skalę).


1. Narcyzm w służbie dobrej sprawie.

Ogólnie rzecz biorąc każdy człowiek ma w sobie jakiś narcystyczny element i chce pokazywać się innym z jak najlepszej strony. Media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy Twitter wykorzystują to powszechnie. Więc aby zachęcić ludzi do odzewu na Twoje akcje promocyjne muszą one być  oparte na chęci pomocy innym, a nie tylko na  promocji własnej restauracji  i sprawiać, że klienci poczują się po prostu zmuszeni do powiadomienia swoich znajomych o naprawdę ciekawej inicjatywie prowadzonej w twoim lokalu.

Możliwości są nieograniczone, wystarczy spróbować.


2. Odpowiedz na kluczowe pytanie „dlaczego’.

Jeżeli ludzie już na starcie nie zrozumieją sensu prowadzonego przedsięwzięcia nie ma co liczyć na szersze zainteresowanie dlatego też cel powinien być jasno określony i sensowny.

Pamiętaj jednak, że głównym celem jest pomoc potrzebującym i dobra zabawa.


3. Zaproś trzy osoby do wzięcia udziału.

Głównym filarem tego typu  kampanii marketingowej jest to by każdy klient biorący udział  zaprosił trzech innych np. przez Facebooka. Pozwoli to uzyskać efekt lawiny i w krótkim czasie zyskać setki uczestników. Pamiętaj też, że skoro wykorzystujesz internet do tego rodzaju promocji to strona internetowa Twojej restauracji musi być na odpowiednim, profesjonalnym poziomie.

Teraz gdy wiesz już jak zaplanować  lawinową kampanię marketingową spróbuj i zobacz jakie będą efekty.


Jeżeli zaciekawił cię ten artykuł, przeczytaj również: Odwiedziny Twojej strony to kluczowy wskaźnik




Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book