Promocja restauracji z wykorzystaniem e-mail marketingu

Reklama restauracji przenosi się do Internetu. Można przypuszczać, że w ciągu kilku najbliższych lat marketing online całkowicie wyprze materiały drukowane - ulotki i foldery. Alternatywą dla nich są m.in. kampanie e-mail - coraz popularniejsze i stosunkowo niedrogie narzędzie promocji restauracji.


W rozmowach z restauratorami zwykle pada pytanie: “Jak często wysyłać e-maile do klientów restauracji?”. Sporadyczne wysyłki nie pomagają w budowaniu lojalności i dobrych relacji. Duża ilość maili wysyłana w krótkich odstępach czasu z kolei sprzyja rezygnacji z otrzymywania wiadomości. Jaka jest zatem optymalna częstotliwość takich działań? 

Obserwując wyniki kampanii e-mail dla restauracji, sugerujemy, aby przeprowadzać je raz w tygodniu, czyli aż 52 razy w roku. Ta zasada sprawdza się w większości lokali. W nielicznych przypadkach zaleca się regulowanie częstotliwości. Może mieć na to wpływ dobór grupy docelowej czy rodzaj wysyłanych treści.

Oczywiście sukces kampanii nie zależy tylko i wyłącznie od tego, jak często wysyłamy e-maile. To atrakcyjne informacje sprawiają, że klienci oczekują kolejnych wiadomości. Dobrym pomysłem jest stworzenie planu wysyłek - na początek na kilka tygodni. Dzięki mailom możesz np. informować o aktualnej promocji restauracji w każdym tygodniu lub przyznawać krótkoterminowe kupony rabatowe. Nie zapominaj też o stałym poszerzaniu bazy mailingowej. Im większa baza, tym większa szansa na efektywną kampanię. 

Do realizacji profesjonalnych kampanii używa się specjalnych narzędzi do e-mail marketingu. Zdecydowanie odradzamy korzystanie ze zwykłych programów pocztowych. Jakość takiej wiadomości dalece odbiega od ideału. Ponadto program pocztowy nie pozwala na monitorowanie efektów, nie wspominając już o czasie, jaki trzeba poświęcić na przeprowadzenie wysyłki.


Przeczytaj również o efektach kampanii mailingowej jednego z naszych klientów >>


Jeżeli chcesz prowadzić profesjonalne kampanie e-mail, skontaktuj się z nami.



Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book

\