4 powody, dla których klienci unikają restauracji

Prowadzenie lokalu gastronomicznego to duże wyzwanie, a systematyczne zwiększanie ilości zamówień w restauracji to cel każdego restauratora. 

Na sukces w tej branży składa się wiele elementów. Aby go odnieść, trzeba być czujnym i reagować na wszystkie niepokojące sygnały. Bądź świadomy zagrożeń, dowiedz się dlaczego ludzie nie chcą jadać w restauracjach. Poniżej przedstawiamy kilka powodów.


1. Skomplikowane menu

Okazuje się, że zbyt obszerne menu działa odpychająco na klientów. Badania prowadzone na Bournemouth University wykazały, że w każdej grupie konsumentów można wyznaczyć “przyswajalną” liczbę pozycji. Przykładowo w lokalach typu fast-food klienci oczekują maksymalnie `sześciu pozycji w każdej kategorii, podczas gdy w ekskluzywnych restauracjach siedmiu rodzajów przystawek i deserów oraz 10 dań głównych. Skomplikowany, złożony układ karty i tajemnicze opisy serwowanych posiłków też nie są wskazane.


2. Zabójcza atmosfera

Złe wrażenie nie przekłada się na zwiększanie ilości zamówień w restauracji. Klimat Twojego lokalu oddziałuje na wszystkie zmysły klientów. Zapachy, dźwięki i kolory w restauracji mają ogromne znaczenie. Wizyta w restauracji musi sprawiać przyjemność. Powinieneś zadbać o odpowiedni wystrój i oprawę.


3. Niekonsekwencja

Klienci nie lubią być zaskakiwani, na pewno nie jakością zamawianych posiłków, muszą wiedzieć, czego mogą się spodziewać, wybierając miejsce, w którym można zjeść. W lokalu powinny obowiązywać ustalone standardy. Dbając o jakość jedzenia i obsługi, możesz spodziewać się zwiększania ilości zamówień w restauracji.


4. Nieobecność

Tak jak obecność właściciela  w restauracji jest kluczem do dobrego nią zarządzania, tak aktywna obecność restauracji w Internecie umożliwia dotarcie do większej grupy klientów. Media społecznościowe to bardzo ważny kanał komunikacji. Samo posiadanie strony internetowej czy profilu Facebook to za mało. Restauracje prześcigają się w konkursach popularności. Jeśli Twój fanpage świeci pustkami, potencjalny klient będzie się zastanawiał, dlaczego tak jest. Jeśli wejdzie na profil, który tętni życiem, wpisy dodawane są regularnie, a fani angażują się w dyskusje, pomyśli: “To naprawdę dobra restauracja, tyle osób nie może się mylić.”


Potrzebujesz doradztwa gastronomicznego?  Zadzwoń do nas.

Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book