Wypromuj nowe zamówienia online jak manager restauracji Sushi Home

"Dzięki UpMenu nasi goście coraz częściej zamawiają przez stronę! Dowozy są dla nas bardzo ważne - w końcu jedzenie sushi ma sprawiać przyjemność, a nie problemy! Do tego świetna obsługa klienta, do której zawsze mogę się zwrócić.
Polecam!"
Mariusz Nosalski Manager restauracji Sushi Home

Kiedy wystartowały pierwsze zamówienia online i dostawy do klientów, restauracja jeszcze fizycznie nie była otwarta dla gości. Osiągnięcie celów sprzedażowych było więc dużym wyzwaniem. Manager restauracji zdecydował się na budowę strony internetowej z systemem zamówień online UpMenu. Efekty okazały się świetne!


Jeden ze stołów w restauracji Sushi Home

Charakterystyka brandu

Sushi Home to restauracja z kuchnią japońską, która w swojej ofercie bardzo mocno stawia na dowóz potraw do klienta. Zespół chce, aby jedzenie sushi było zabawą, a często pierwsze doświadczenia z tym przysmakiem odbywają się w domu. Stąd nawiązanie do domu w nazwie restauracji i jej logo.

Restauracja zwraca też szczególną uwagę na jakość jedzenia i jego wygląd. Zatrudnieni w lokalu kucharze są doświadczonymi sushimasterami, pracującymi niemalże jak artyści. Specjalnych opakowań cateringowych z okienkiem, właściciel szukał po całej Europie.

W efekcie Sushi Home serwuje swoim gościom potrawy bardzo wysokiej jakości. Dotyczy to również zamówień w dostawie. Znalezienie najlepszego systemu do obsługi zamówień online było jednym z elementów warunkujących sukces restauracji jako dostawcy produktów premium.




Potrawy serwowane w restauracji Sushi Home

Problem

Restauracja, która praktycznie nie była jeszcze otwarta dla gości chciała jak najszybciej wystartować z zamówieniami online na stronie internetowej i zwiększać ich ilość. Wyzwaniem było stworzenie strony internetowej, która pasowałaby do marki fizycznie jeszcze nie istniejącej i zachęcenie klientów do zamawiania z niej.

Strona www z zamówieniami online miała zostać uruchomiona jeszcze w maju, a otwarcie restauracji zostało zaplanowane na czerwiec. Nie było więc czasu do stracenia!

Rozwiązanie

1. Strona internetowa z zamówieniami online

Przy współpracy z właścicielem graficy i webdeveloperzy UpMenu zaprojektowali stronę internetową przedstawiającą eleganckie wnętrze lokalu. W ten sposób klienci mogli być pewni, że restauracja istnieje i funkcjonuje pomimo braku oficjalnego otwarcia.

Zarówno intuicyjna nawigacja, jak i dodatkowy przycisk “ZAMÓW ONLINE” od razu kierują klienta do aktywnego menu. Wpływa to oczywiście na zwiększenie konwersji zamówień. Przede wszystkim jednak jest to wygoda dla klienta - proces złożenia zamówienia może przebiegać dzięki temu szybciej.


Strona internetowa Sushi Home

Dodatkowo już od kwietnia restauracja prowadziła działania promocyjne w mediach społecznościowych i za pośrednictwem ulotek. W ten sposób informacja o zamówieniach mogła dotrzeć do większej liczby osób.

2. Rabat na pierwsze zamówienie online

Aby zachęcić klientów do składania zamówień w zupełnie nowej restauracji, właściciel zdecydował się udzielać specjalnego rabatu w wysokości 15% na pierwsze zamówienie online Rabat był aktywny do końca czerwca, czyli przez pierwsze 2 miesiące prowadzenia dostaw.

Na stronie internetowej, w zakładce menu, uruchomiono również pojawiające się pop-up’y, które informują klientów o nowych potrawach i polecanych produktach. Dzięki temu restauracja może wpływać na wielkość pojedynczego zamówienia.


Aktywne menu na stronie restauracji Sushi Home


Pop-up polecający wybrane produkty w menu na stronie restauracji Sushi Home

3. Program lojalnościowy

Program lojalnościowy jest jednym z najskuteczniejszych działań, które budują lojalność klientów wobec marki i skłaniają ich do częstszego zamawiania. W restauracji Sushi Home klienci, którzy złożyli 15 zamówień, otrzymują aż 15% rabatu na wszystkie zamówienia, zarówno na stronie www, jak i w lokalu!


Informacje dotyczące Karty Stałego Klienta na stronie restauracji Sushi Home

Efekty

Zamówienia online i dostawy do klienta zostały uruchomione 18 maja. Sama restauracja oficjalnie dla gości została otworzona 9 czerwca. Mimo to, już majowe wyniki sprzedażowe są naprawdę imponujące!

Już przez kilkanaście dni funkcjonowania w maju, zanim została otworzona restauracja, zrealizowanych zostało aż 50 zamówień. Dodatkowo znacząco wzrosła również konwersja zamówień. W maju 4,81% wejść na stronę skończyło się złożeniem zamówienia. W kolejnym miesiącu konwersja wynosiła już 7,32%. Oznacza to, że liczba realizowanych dostaw ciągle rośnie.

Podsumowanie

Przykład restauracji Sushi Home pokazuje, że dzięki odpowiednim działaniom można wypromować sprzedaż online w zupełnie nowej restauracji. Nawet przed jej faktycznym uruchomieniem.

Konsekwencja w prowadzeniu działań promocyjnych i budowaniu lojalności wśród klientów, na co pozwalają funkcje systemu UpMenu, pomaga zwiększać ilość zamówień online. To z kolei przekłada się na większe zyski dla właścicieli restauracji.


 
\