Restauracja wymyślona na nowo - czego Gościniec uczy o ponownym otwarciu

"Dopiero od niedawna na stronie mamy zamówienia z UpMenu, a liczba dowozów ciągle rośnie! Współpraca układa się świetnie - ten system naprawdę działa!"
Izabela Stankiewicz Właściciel

Czy restaurację da się wykreować na nowo i zwiększyć jej obroty? Oczywiście, że tak! Nowy właściciel restauracji “Gościniec” z Bełchatowa po gruntownym remoncie i zmianie identyfikacji marki otworzył ją ponownie.
Do organizacji zamówień online wybrano system UpMenu. Powstała nowa strona internetowa i aplikacja mobilna restauracji. Jakie efekty przyniosły te działania?

Charakterystyka brandu

"Gościniec" to klimatyczna restauracja z kuchnią europejską. W menu łączy tradycyjne receptury z nowoczesnym podejściem do gotowania. Wnętrze lokalu nawiązuje do modnego ostatnio loftowego stylu.

Nazwa restauracja nawiązuje nie tylko do otwartości na gości. Jest to również metafora potraw w menu pochodzących z różnych części Europy. Całość zamyka się w eleganckim wizerunku modnej restauracji.


Wnętrza restauracji "Gościniec"

Problem

Otwierająca się na nowo restauracja potrzebowała nowej strony internetowej, która budowałaby markę restauracji w Internecie. Dodatkowo, aby osiągnąć cele sprzedażowe, restauracji potrzebny był zintegrowany ze stroną system zamówień online, umożliwiający również sprzedaż na Facebooku i przez aplikację mobilną oraz zawierający rozbudowane narzędzia marketingowe.

Rozwiązanie

Krok 1. Nowa strona internetowa

Dla restauracji "Gościniec" została zaprojektowana nowa strona internetowa. Centralnym punktem na niej jest zmieniający się slider ze zdjęciami. Prosta nawigacja intuicyjnie kieruje do zamówień online.


Strona Internetowa restauracji "Gościniec"

Krok 2. System zamówień online UpMenu

Razem ze stroną internetową został uruchomiony system zamówień online. Dzięki temu restauracja otworzyła zupełnie nowy kanał sprzedaży i otrzymała dostęp do rozbudowanych narzędzi marketingowych.

Zbudowano także program lojalnościowy, dzięki któremu "Gościniec" może zwiększać zyski i przywiązanie do marki swoich gości. W ramach programu, za każde 10 zamówień online klient otrzymuje pizzę gratis.


Zamówienia online na stronie www restauracji "Gościniec"

Krok 3. Aplikacja Mobilna

Po dwóch miesiącach działania systemu zamówień online UpMenu, uruchomiono aplikację mobilną na urządzenia z systemem Android i iOS. To kolejny krok do zwiększenia liczby zamówień i budowania lojalności wśród klientów.
Restauracja promuje swoją aplikację w mediach społecznościowych, ale także na stronie internetowej, gdzie umieszczono specjalny slajd w sliderze.


Aplikacja mobilna restauracji "Gościniec"

Krok 4. Zamówienia online na Facebooku

Dla klientów, którzy szukają nowych restauracji przez Facebooka, restauracja "Gościniec" uruchomiła dodatkowy kanał sprzedaży. Dzięki systemowi zamówień online na Facebooku goście restauracji mogą zamawiać nie opuszczając mediów społecznościowych!


Zamówienia online na profilu restauracji "Gościniec" na Facebooku

Efekty

W trakcie kilku miesięcy działania systemu zamówień online, sukcesywnie zwiększa się ilość zamówień i ich konwersja. Aplikacja mobilna - którą uruchomiono 30 maja, a do tej pory ma już ponad 200 pobrań - dodatkowo zwiększa ilość dostaw.
Co ważne, zwiększa się nie tylko liczba zamówień składanych przez aplikację, ale także ich udział w ogólnej ich ilości. Oznacza to, że zamawianie jedzenia za pomocą smartfona, przez mobilną aplikację restauracji staje się coraz bardziej popularne.

Podsumowanie i wnioski

Restauracja Gościniec to przykład na to, że nawet pojedynczy lokal może skutecznie zwiększać ilość zamówień online. Wykorzystanie wszystkich kanałów sprzedaży, czyli strona internetowa, Facebook i własna aplikacja mobilna na urządzenia z systemem Android i iOS przynosi wymierne efekty.

Liczba zamówień od czasu uruchomienia systemu podwoiła się. Natomiast udział zamówień złożonych przez aplikację wynosi już prawie 50%! Jeśli chcesz uruchomić własny system zamówień online i aplikację mobilną, tak jak restauracja Gościniec - skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy Ci zorganizować skuteczną sprzedaż online.

\