Jak 7th Street Bar & Grill w 3 prostych krokach zwiększył zyski?

"Jak się okazuje, nie każde zamówienia online się sprawdzają. Nowa strona od UpMenu i ich system sprawił, że wszystko nareszcie zaczęło działać jak należy!"
Łukasz Błażejewski Właściciel sieci franczyzowej 7th Street Bar & Grill

Jak na ilość zamówień online może wpływać jakość systemu? Znacząco! Użyteczne i intuicyjne w obsłudze aktywne menu na stronie internetowej restauracji ułatwia klientom składanie zamówień, a rozbudowane możliwości marketingowe zachęcają ich do robienia tego częściej!

 

Przekonał się o tym właściciel sieci 7th Street, który po prawie trzyletnim użytkowaniu dedykowanego systemu, stworzonego specjalnie dla niego, zdecydował się na rozwiązanie UpMenu. Dlaczego postanowił zmienić narzędzie do sprzedaży online?


Wnętrze jednego z lokali 7th Street


Potrawy serwowane w restauracjach 7th Street

Charakterystyka brandu

7th Street to sieć restauracji z kuchnią amerykańską, budowana na zasadach franczyzy. W lokalach serwowane są burgery, steki, ręcznie panierowane kurczaki i typowe amerykańskie desery. Większość potraw dostępna jest w opcji dowozu do klienta.

Problem

Do momentu wejścia we współpracę z UpMenu, sieć 7th Street korzystała z dedykowanego, zbudowanego specjalnie dla tej sieci restauracji systemu zamówień online. Jednak mimo zainwestowanych ogromnych środków pieniężnych system nie spełniał założonych oczekiwań


Stara strona internetowa sieci 7th Street z dedykowanym systemem zamówień online

  • Strona internetowa niespójna z wizerunkiem marki - co źle wpływało na chęć składania zamówień.
  • Nieintuicyjna nawigacja - utrudniała znalezienie aktywnego menu, a proces składania zamówienia był zbyt długi, przez co wielu klientów rezygnowało.
  • Brak możliwości konfigurowania złożonych promocji - rabaty w restauracjach bywają bardzo skomplikowane. Proste sklepy internetowe nie pozwalają na odpowiednie ich konfigurowanie, więc klienci wolą składać zamówienia telefonicznie, aby skorzystać z promocji.
  • Brak narzędzi marketingowych - stary system 7th Street nie posiadał dodatkowych funkcji prowadzenia działań, takich jak wysyłanie kampanii SMS/email, czy ustawienia automatyzacji marketingu.
  • Niska konwersja i brak zysków - niefunkcjonalny system przekłada się na spadek liczby zamówień, a finalnie na brak zysków ze sprzedaży internetowej.


Stara strona internetowa sieci 7th Street z dedykowanym systemem zamówień online

Rozwiązanie

Krok 1. Nowe zamówienia online

Mimo zainwestowania poważnych pieniędzy w budowę własnego systemu, Łukasz Błażejewski zdecydował się na zmianę narzędzia do sprzedaży online. Wybrał rozwiązanie UpMenu, gdzie w cenie stałego, miesięcznego abonamentu otrzymał dostęp do rozbudowanego narzędzia, razem ze wsparciem technicznym.

System UpMenu to dla 7th Street zupełnie nowe możliwości marketingowe, pozwalające na automatyczną budowę bazy klientów ze zgodami na kontakt marketingowy i wysyłanie do nich kampanii SMS i email bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego! Sieć korzysta również z ustawień automatyzacji marketingu, kiedy system SAM w określonych sytuacjach wysyła do klientów powiadomienia o specjalnych promocjach i nowościach w sprzedaży.


Nowe zamówienia online na nowej stronie internetowej sieci 7th Street

Krok 2. Nowa strona internetowa i identyfikacja wizualna

Dodatkowo kompletnie przebudowana została strona sieci 7th Street, a identyfikacja wizualna marki zaczęła nawiązywać do flagi USA, potęgi mocarstwa i jego energii.

Nowa strona zaprojektowana jest tak, aby klient od razu kierowany był do zamówień online. Ogromne zdjęcia produktów 7th Street wykonane w koncepcji “food porn” zaostrzają apetyt, a dobry, font tekstu przykuwa uwagę.


Nowa strona internetowa sieci 7th Street

Krok 3. Nowe możliwości marketingowe

System UpMenu to dla 7th Street zupełnie nowe możliwości marketingowe, pozwalające na automatyczną budowę bazy klientów ze zgodami na kontakt marketingowy i wysyłanie do nich kampanii SMS i email bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego!

Sieć może korzystać również z ustawień automatyzacji marketingu, kiedy system SAM w określonych sytuacjach wysyła do klientów powiadomienia o specjalnych promocjach i nowościach w sprzedaży.


Widok na pulpit w panelu administracyjnym UpMenu sieci 7th Street

Efekty

Starty system zamówień online sieci 7th Street funkcjonował przez 33 miesiące. System UpMenu, przez 11 miesięcy działalności, czyli przez trzykrotnie krótszy czas, generuje już sieci lepsze wyniki sprzedaży!
 



Podsumowanie i wnioski

W trzykrotnie krótszym okresie działania systemu UpMenu na stronie sieci restauracji 7th Street sprzedaż wzrosła średnio aż o 13% we wszystkich lokalach. Konwersja była ponad dwukrotnie większa od konwersji generowanej przez starą stronę i dedykowany system.

Dobra strona internetowa z funkcjonalnym systemem zamówień online UpMenu jest w stanie znacząco wpłynąć na ilość i wartość dostaw. Jeśli chcesz uruchomić skuteczne zamówienia na stronie internetowej Twojej restauracji, tak jak właściciel sieci 7th Street, skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać w Internecie!


 
\