Imponujący wzrost liczby zamówień w Pizza Taxi

"Z UpMenu współpracujemy od 2015 roku i nie żałujemy ani jednego dnia. Rok do roku zamówień wciąż przybywa - jesteśmy bardzo zadowoleni"
Piotr Przybylak Właściciel

Restauracja będąca naszym klientem od 2015 roku nieustannie zwiększa swoją sprzedaż oraz zyski, dzięki zamówieniom online z własnej strony internetowej pod własną marką oraz przy pomocy aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS.

Charakterystyka brandu

“Pizza taxi” swoją nazwą, jak i całym brandem nawiązuje do nowojorskiej korporacji New York Taxi Checker, tworząc przy tym wyjątkowy klimat. Amerykańska pizza, którą serwują, powstaje na bazie świeżych składników - to specjalność lokalu! Zamówione na dowóz potrawy dostarczają samochodami, które wyglądem przypominają taksówki z Nowego Jorku. Restauracja posiada 2 lokale i oba znajdują się Poznaniu.

Problem

Restauracja realizująca dostawy szukała sposobu, który pomógłby w organizacji ich własnych zamówień online. Uruchomienie systemu UpMenu okazało się doskonałą odpowiedzią na ten problem i przyniosło świetne efekty.  

Rozwiązanie

1. Własne zamówienia online

Dzięki temu, że “Pizza Taxi” posiada już od ponad 3 lat własne zamówienia online może z łatwością obserwować wzrost liczby zamówień i zysków z roku na rok - efekty naprawdę robią wrażenie. Uruchomienie nowego kanału sprzedaży i otrzymanie dostępu do rozbudowanych narzędzi marketingowych przyczynia się także wzrostu konwersji, czyli zwiększenia liczby osób odwiedzających stronę www restauracji i składających zamówienie.


Zamówienia online na stronie internetowej “Pizza Taxi”

2. Aplikacja mobilna z zamówieniami online

Aby budować świadomość i lojalność wśród klientów, restauracja “Pizza Taxi” zdecydowała się uruchomić aplikację mobilną z zamówieniami online dostępną zarówno na urządzenia z systemem iOS, jak i Android.


Aplikacja restauracji z zamówieniami online

3. Promocje i rabaty online

“Pizza Taxi” wie, jak ważne jest, by tworzyć dla gości restauracji różne promocje i rabaty. Mają także świadomość, że należy o nich informować różnymi kanałami sprzedaży, zarówno w social mediach, jak i na stronie internetowej z zamówieniami online. Jednym z bonusów, jaki oferuje “Pizza Taxi” studentom jest -10% na każde zamówienie. Promocja jest aktywna zarówno w lokalu, jak i w dostawie.


Rabat dla studentów -10% na zamówienie

Co istotne, każdy rabat można wygenerować w systemie UpMenu, dzięki czemu klient restauracji może później wpisać go w formularzu i jego koszyk automatycznie rabatuje się.

4. Działania marketingowe offline

Podejmując wszelkie działania marketingowe “Pizza Taxi” nie zapomina o istotności promowania lokalu drogą offline. Restauracja posiada obrandowane opakowania na pizze z ich logo, numerem telefonu i co istotne - stronę internetową, przez którą klienci mogą składać zamówienia. Dodatkowo, na opakowaniach jest informacja o czasie dostawy pizzy do klienta. “Pizza Taxi” dysponuje także samochodami do rozwożenia jedzenia w kolorze żółtym, które wyglądem przypominają nowojorskie taksówki.


Obrandowany samochód restauracji “Pizza Taxi”

Efekty

Pierwszymi zamówieniami online “Pizza Taxi” mogła cieszyć się już w 2015 roku. Jednak dopiero z perspektywy czasu widać, jak imponujące są wyniki restauracji. W 2018 roku brany jest pod uwagę niepełny okres - do końca listopada. Wyraźny skok liczby zamówień zauważalny jest na przełomie lat 2015-2016, gdzie restauracja dopiero zaczynała współpracę z UpMenu. W 2017 roku liczba zamówień online w porównaniu z rokiem 2016 znacznie wzrosła.

Oznacza to, że zamawianie jedzenia drogą internetową wciąż zyskuje na popularności, a posiadając system UpMenu “Pizza Taxi” już od kilku lat ma możliwość bycia bliżej swojego klienta, wyprzedzenia konkurencji, a przede wszystkim wzrostu sprzedaży oraz zysków.


Liczba zamówień online przedstawiona w latach 2015-2018

Imponujący jest również wynik średniej liczby zamówień na miesiąc w latach 2015-2018. Mimo niepełnego okresu branego pod uwagę w 2018 roku widać, że średnia ilość zamówień w miesiącu zwiększa się.


Średnia liczba zamówień na miesiąc w latach 2015-2018

Podsumowanie

Przykład “Pizzy Taxi” pokazuje, że dzięki wdrożeniu własnego systemu zamówień online zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej, restauracja osiąga świetne wyniki sprzedażowe, a to z kolei przekłada się na większe zyski dla właścicieli lokali. Ponadto, dodatkowe funkcje systemu UpMenu pomagają zwiększać liczbę zamówień składanych przez klientów lokali, budować wśród nich lojalność i tworzyć świadomą markę w branży gastronomicznej.

Zobacz pozostałe case studies restauracji, które dla Ciebie przygotowaliśmy!