Strona mobilna czy dedykowana aplikacja na urządzenia mobilne?

Opublikowano: 04.11.2015

Większość restauracji posiada już stronę internetową dostępną dla klientów korzystających z komputerów domowych i laptopów. Jednak stale rosnąca liczba zamówień mobilnych coraz częściej zmusza restauratorów do wyboru rozwiązania, które zapewnia najwyższą jakość obsługi dla klientów mobilnych - korzystających z komórek i tabletów. Istnieją dwie możliwości dedykowana aplikacja mobilna i strona responsywna, które różnią się kilkoma zasadniczymi rzeczami.

 

Dostępność i instalacja

Strona WWW dostosowana do urządzeń mobilnych (czyli strona responsywna) dostępna jest dla klientów przez zwykłą przeglądarkę internetową. Nie ma więc konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania, co sprawia, że będzie korzystało z niej znacznie więcej osób.

Natomiast w przypadku aplikacji konieczna jest jej zainstalowanie na telefonie z poziomu tzw. Marketingu (Google Play, App Store, Windows Marketplace). Oznacza to, że konieczne staje się zachęcenie przyszłych użytkowników do instalacji, co wymaga dodatkowych działań marketingowych.

Google Play


źródło: https://play.google.com/
 

Windows Marketplace

  źródło:  https://www.microsoft.com/


Funkcjonalność i interfejs użytkownika

Strona WWW jest przeważnie nieco wolniejsza od aplikacji mobilnej. Jednak w restauracji, gdzie prezentowane są proste treści jak galeria czy menu niewymagające zaawansowanego interfejsu świetnie spełnia swoją funkcję

.Aplikacja mobilna charakteryzuje się szybkim działaniem co zwiększa komfort użytkowników. Jednak w restauracji, gdzie prezentowane treści nie są skomplikowane, różnice są prawie niezauważalne.

 

Połączenie z Internetem  

Strona responsywna do jej wyświetlenia i złożenia zamówienia wymaga połączenia z siecią, co w porównaniu do aplikacji mobilnej, którą bez Internetu można przeglądać dowolnie, ale z wyłączoną funkcją składania zamówień jest dosyć znaczną różnicą.

 

[BLOG-CTA]

 

Koszty

Budowa profesjonalnej strony WWW dostosowanej do urządzeń mobilnych to najczęściej koszt kliku tysięcy zł. Jednak strona taka będzie działała na wszystkich wiodących platformach.

Koszt budowy aplikacji mobilnej na 3 wiodące platformy (Android, iPhone, Windows Phone) to wydatek od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy zł. Powodem tak wysokich kosztów jest konieczność budowy w praktyce 3 różnych aplikacji na 3 platformy co jest spowodowane dużymi różnicami w ich funkcjonowaniu.

 

Sposób promocji

W przypadku strony responsywnej promocja jest prosta. Wystarczy umieścić jej adres na materiałach marketingowych restauracji jak ulotki, plakaty, Facebook, newsletter itd.

Promocja aplikacji wygląda zasadniczo tak samo, ale z jedną różnicą. Aplikacja mobilna daje zupełnie nowy kanał dotarcia do klientów oraz działań marketingowych. Przykładowo pozwala na wysłanie wiadomości typu push, które wyświetlają się na telefonach.

 

Podsumowanie

Znając wady i zalety obu możliwości nasuwa się pytanie. Którą wybrać?
Odpowiedź brzmi obie. Aplikacje mobilne mogą być dobrym sposobem na zwiększenie atrakcyjności oferty i zasięgu restauracji.

Jednocześnie aplikacja mobilna to najczęściej spora inwestycja szczególnie dla pojedynczych restauracji czy niewielkich sieci. Strona internetowa to obecnie podstawowe narzędzie promocji w Internecie dlatego w pierwszej kolejności restauracja powinna zapewnić profesjonalną stronę www oraz odpowiednie działania marketingowe z nią związane. Dopiero w drugiej kolejności należy przystąpić do budowy strategii w kanale mobilnym i inwestycję w aplikację mobilną, która będzie wspierała podstawowe kanały.

Ogromna większość klientów i tak w pierwszej kolejności czerpie informację o Twoim lokalu i Twojej ofercie odwiedzając po prostu stronę www. W tym przypadku brak dobrej strony dostosowanej do urządzeń mobilnych może skończyć się utratą klienta (nie będzie on w stanie zobaczyć oferty lub odnaleźć numeru telefonu). O aplikacji mobilnej zaczynają myśleć dopiero bardziej lojalni klienci.
 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat strony mobilnej - przeczytaj ten artykuł:

http://www.upmenu.com/blog/3-cechy-dobrej-strony-mobilnej-dla-restauracji


Jeśli ten artykuł wydał Ci się ciekawy - udostępnij go innym.

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book