Lokalizacja zamówień

Opublikowano: 16.12.2015

Wielu z naszych klientów, restauratorów codziennie używających UpMenu, prosiło o dodatkowe możliwości i opcje w raportach. Właśnie dlatego uruchomiliśmy w UpMenu dwie nowe zakładki “Lokalizacji zamówień” i “Godziny zamawiania”, które umożliwiają jeszcze lepszą analizę raportów pod kątem zachowań klientów i dają restauratorowi wachlarz nowych możliwości. Jest to kolejne ulepszenie systemu dostępne bezpłatnie dla wszystkich naszych klientów. 

 

Lokalizacja zamówień

Funkcja “Lokalizacji zamówień” jest udoskonaleniem raportów dotyczących historii zamówień i pozwala zobaczyć na mapie skąd zostały złożone zamówienia i określić, gdzie warto zastosować kampanię marketingową z ulotkami, gdzie znajdują się martwe obszary lub gdzie działa konkurencja. Niewątpliwą zaletą jest też ułatwiona możliwość kontrolowania rynku i efektów akcji o charakterze lokalnym.

Jeśli restaurator ma więcej niż 1 lokal, wtedy w systemie można obserwować również zamówienia na mapie całego kraju a nie tylko 1 miasta.
 

 

 

Godziny zamówień

Zakładka “Godziny zamówień” to kolejna nowość w systemie UpMenu, która pozwala lepiej planować działania marketingowe i w przejrzysty sposób pokazuje kiedy w restauracji są godziny szczytu zamówień przez internet, a kiedy są momenty przestoju.
 

 

 

Jak z nich korzystać?

Funkcja ta została automatycznie wprowadzona do systemu UpMenu dla wszystkich naszych klientów bez względu na wysokość abonamentu jako kolejne ulepszenie. 

Wystarczy w panelu administracyjnym w zakładce “Raporty” (1) wybrać “Historię zamówień” (2), a następnie kliknąć na zakładkę “Zamówienia na mapie” (4) i powiększyć lub oddalić by zobaczyć jak rozkładają się zamówienia na mapie miasta.

 

 

Druga nowa zakładka to “Godziny zamawiania”(4), która pokazuje jakie godziny są najbardziej popularne wśród klientów zamawiających online, a które nie cieszą się popularnością.

Dzięki znajomości tych godzin możliwe jest precyzyjniejsze planowanie kampanii marketingowych i takie ustawienie promocji by np.: zachęcały klientów do zamawiania w godzinach przed godziną szczytu. Na tym przykładowym raporcie godziny szczytu wypadają w okolicach godziny 18.
 

 

 

Korzyść dla restauratora

Dzięki nowym funkcjom restaurator może lepiej planować akcje marketingowe i w prostszy i szybszy sposób analizować ich wyniki, a także:

 
  • Lepiej przeanalizować strukturę sprzedaży - godzinową i obszarową.

  • Poznać mocne strony swojej kampanii i te, które wymagają poprawy.

  • Zaplanować kampanię marketingową lokalnie na konkretnych obszarach lub w konkretnych godzinach.

 

 

Tworzenie rabatu typu Happy Hours

Jeśli po sprawdzeniu w “Historii zamówień” okazuje się, że najwięcej zamówień z dostawą przypada na określone godziny np. 18, podczas gdy w innych, lokal nie ma tak dużo zamówień, warto wprowadzić promocję, która zachęci klientów do składania zamówień poza godzinami szczytu np. między 15-16. Poniżej przykład jak stworzyć taką promocję krok po kroku.

 

Przykład

Wejdź w panel administracyjny, wybierz zakładkę Marketing, a następnie Rabaty i stwórz nowy rabat i zaznacz, że ma być aktywny w wybranych godzinach i dniach tygodnia (1), następnie wybierz w które dni ma być aktywny 2) i w jakich godzinach (3). Teraz wystarczy w trakcie tworzenia kuponu przypisać do niego ten rabat, a będzie on aktywny tylko w wybranych godzinach.
 


Podsumowując

Nowe funkcje UpMenu to świetne uzupełnienie szeregu narzędzi marketingowych, które ma do swojej dyspozycji restaurator. Dzięki nim możliwe jest o wiele szybsze analizowanie wyników prowadzonych kampanii oraz lepsze planowanie przyszłych, co w konsekwencji przekłada się na większą liczbę zamówień i większe zyski. Obydwie funkcje dają możliwość analizowania skuteczności marketingu na poziomie lokalnym i wyciągania wniosków.

 

Jeśli chcesz korzystać z lokalizacji zamówień przetestuj system UpMenu bezpłatnie:

http://www.upmenu.com/rejestracja

 

Jeśli ten artykuł wydał Ci się ciekawy - prześlij go swoim znajomym.



 

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book