Jak zwiększyć efektywność upsellingu restauracji cz.1

Opublikowano: 18.03.2015 Niezależnie od tego jak duża jest Twoja restauracja i jakie są jej przychody zawsze można znaleźć sposób na ich zwiększenie. Jednym z najprostszych do zastosowanie  jest upselling o którym pisaliśmy już w poniższym artykule. 

http://www.upmenu.com/blog/dwa-najprostsze-sposoby-na-zwiekszenie-obrotow-w-restauracji

Dziś natomiast  piszemy o maksymalizacji jego efektywności. Oto 10 sprawdzonych taktyk sprzedażowych które pozwolą Ci zmaksymalizować jego skuteczność i jednocześnie zwiększyć zyski w lokalu.
 

1. Wyszkoleni kelnerzy.

Upewnij się, że wszyscy kelnerzy wiedzą co to jest upselling i potrafią go stosować w praktyce.
Dzięki temu będziesz miał pewność, że żadna okazja nie zostanie stracona.
 

2. Oferta sprzedażowa.

Każdy członek obsługi powinien wiedzieć, na których elementach menu stosujesz aktualnie upselling. Jest to gwarantem skuteczności.
 

3. Czas.

Dopilnuj, aby kelnerzy składali oferty upsellingu w odpowiednim momencie np.: przekąski powinny być zaoferowane przed przystawkami.
 

4. Staraj się pomóc.

Pamiętaj by kelnerzy widzieli, że nie mają zmuszać klientów do zamawiania rzeczy których nie chcą. Zamiast tego powinni pomóc im znaleźć nowe smaki.
 

5. Wiedza.

Każdy kelner powinien wiedzieć co znajduje się w menu i co zaproponować do konkretnej potrawy.
 

6. Zachęcający opis.

Jeżeli potrawy które oferujesz w ramach upsellingu będą miały atrakcyjny i zachęcający opis jest o wiele bardziej prawdopodobne, że klienci wybiorą właśnie je.
 

7. Wynos też się liczy !

Opcja sprzedaży na wynos może być świetnym sposobem na zwiększenie zysków np.: jeśli klienci są zbyt najedzeni by zjeść deser, niech kelner zaproponuje zamówienie na wynos, dzięki czemu będą się mogli nim cieszyć później.

[BLOG-CTA]
 

8. Odpuść.

Nie każda taktyka działa na każdego klienta, dlatego jeśli kelner widzi, że upselling nie działa i irytuje klienta - należy się powstrzymać.
 

9. Klient na pierwszym miejscu.

Goście przychodzą do restauracji by spędzić w niej miło czas, a nie być obiektem wszechobecnego marketingu i wciskania im czegoś na siłę.
Dlatego pamiętaj by nie przesadzić z ilością ofert.
 

10. Konkretnie.

Oferując klientom posiłki w sposób konkretny zwiększasz szanse na złożenie przez nich większego zamówienia. Dlatego też lepiej gdy kelnerzy oferują „świeżo upieczony domowy sernik”, niż pytają gościa co by zjadł na deser.
 

Podsumowanie

Techniki upsellingu mogą znacznie zwiększyć obroty Twojego lokalu jeśli odpowiednio przeszkolisz personel i zastosujesz te same techniki na swojej stronie internetowej. Pamiętaj jednak aby na pierwszym miejscu była chęć zadowolenia klienta - ona przełoży się na Twoje dochody najbardziej.

Jeśli zainteresował Cię ten temat przeczytaj jego kontynuację:
http://www.upmenu.com/blog/jak-zwiekszyc-efektywnosc-upsellingu-restauracji-cz-2

Jaka technika sprzedaży najlepiej sprawdza się w Twojej restauracji? - opowiedz nam w komentarzu.



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book