Jak skutecznie prowadzić fanpage’a restauracji? Część 2.

Opublikowano: 25.10.2018

W ostatnim artykule “Jak prowadzić fanpage’a restauracji? Część 1” omówiliśmy 5 zasad prowadzenia fanpage’a Twojej restauracji. W drugiej części prezentujemy kolejne 7 działań, które warto wdrożyć, jeśli chce się skutecznie i ciekawie publikować na Facebooku.

1. Korzystaj z Facebook Ads

Facebook daje możliwość promowania postów. Pod każdym opublikowanym wpisem pojawia się opcja “Promuj post” i choć wydaje się to najprostszym działaniem, nie należy w ten sposób uruchamiać reklam! Każdy sponsorowany wpis powinno tworzyć się z poziomu menedżera reklam. Facebook udostępnia firmom znacznie bardziej zaawansowane ustawienia. Warto z nich korzystać. A jeśli chcecie wiedzieć, jakie reklamy robią inni, zajrzyjcie do naszego artykułu: “Jak podglądać reklamy konkurencyjnych restauracji na Facebooku”.

2. Udostępniaj filmy

Filmy są skutecznym sposobem, by uatrakcyjnić fanpage’a Twojej restauracji. Obecnie Facebook bardziej promuje treści wideo, przez co potrafią one mieć dużo większy zasięg niż zdjęcia. Dodając film bezpośrednio na tablicę fanpage’a automatycznie odtwarza się on pozostałym użytkownikom. Początkowo ta opcja była dostępna jedynie dla kont prywatnych, jednak już teraz Facebook samoistnie odtwarza także filmy udostępnione przez firmowe profile, jeśli dana osoba lubi ten fanpage. W ten sposób dużo łatwiej można przykuć uwagę klienta.

Często jednak wideo mogą mieć mniej reakcji, a to dlatego, że odbiorcy w trakcie oglądania filmu zapominają o dodaniu komentarza, czy polubieniu. Co może pojawiać się w filmach? Pokaż, jak obsługa przygotowuje salę na przyjęcie gości, albo jak kucharz krząta się po kuchni. Dodaj ciekawy komentarz zza kamery i masz idealny post, który ujawni klientom szczerość działania Twojego lokalu! Aspekt osobisty, codzienność, życie i kulisy restauracji niezwykle przykuwają uwagę odbiorców. Pamiętaj, by zadbać także o zadowalającą jakość filmów. Wideo powinno być interesujące – krótkie, ciekawe lub zabawne.

3. Transmituj na żywo

Od początku wprowadzenia relacji live, Facebook bardzo mocno je promuje. Kiedy zaczniesz nadawać relację - każdy z Twoich obserwujących dostanie o tym powiadomienie. Żadna z treści udostępnianych na stronie Twojej restauracji nie ma takiego wsparcia.

Jednak, aby Twoja relacja live była wartościowa dla odbiorcy, musi zawierać treści, które coś wniosą do jego życia. Dobrze sprawdzają się relacje z wydarzeń artystycznych, okolicznościowych, konkursów, odwiedzin sław - jeśli coś ciekawego dzieje się u Ciebie, koniecznie podziel się tym w social mediach. Warto jednak pamiętać o sprzęcie odpowiedniej jakości i dobrym łączu internetowym. W przeciwnym razie możesz spotkać się z krytyką i brakiem odbiorców Twojego live’a, a promowanie kolejnych wydarzeń tego typu może okazać się znacznie trudniejsze.

4. Rób wydarzenia

Promowanie restauracji przez wydarzenia na Facebooku to jeden z lepszych pomysłów na marketing, ponieważ w ten sposób budujesz społeczność wokół Twojej restauracji.

Podobnie jak w przypadku relacji live, każdy dodany na stronie wydarzenia post generuje powiadomienia. Są one jednak kierowane tylko do jego uczestników, a nie wszystkich obserwatorów Twojego fanpage’a. Wydarzenia na Facebooku powinieneś publikować najpóźniej tydzień przed eventem, który organizujesz w swojej restauracji.

5. Używaj emotikon

Emotikony to uniwersalny język XXI wieku. Często zastępują nam różne słowa, czasem i całe zwroty, przykuwają uwagę, wywołują u odbiorcy pozytywne emocje. Facebook, poprzez emotikony, daje możliwość oznaczania, jak w danej chwili się czujemy, w jakim nastroju jesteśmy, co jemy, pijemy, jakie święto obchodzimy. By zobaczyć listę dostępnych opcji, wystarczy kliknąć na symbol buźki przy polu do dodawania posta, a następnie pojawi się cała lista możliwości do wyboru!

6. Twórz rabaty i promocje

Mając zamówienia online UpMenu w bardzo łatwy sposób możesz ustawić dowolny rabat czy promocję. Czasami klienci potrzebują drobnej zachęty, aby złożyć zamówienie za pośrednictwem Internetu - z Twojej strony www lub przez aplikację mobilną - dlatego warto przygotować dla nich ciekawą ofertę: rabat na pierwsze zamówienie lub stałą promocję czy też specjalny kod rabatowy, który umożliwi Twoim gościom zamawianie potraw ze zniżką. Więcej o możliwościach i korzyściach, jakie daje UpMenu możesz dowiedzieć się pisząc lub dzwoniąc do nas!

7. Organizuj konkursy

Organizowanie konkursów to doskonała szansa, by zaktywizować swoich stałych gości oraz pozyskać nowych klientów. Zapraszanie innych do wspólnej zabawy, w której można liczyć na wygraną, to strzał w dziesiątkę! Dobrze zorganizowane konkursy, zgodne z zasadami Facebooka, zawsze przyciągają uwagę i generują ruch na Twoim profilu. Pamiętaj, że tworząc konkurs musisz mieć przygotowany jego regulamin, który udostępnisz swoim odbiorcom. Facebook posiada dokładne wytyczne, jak we właściwy sposób prowadzić takie akcje.

Propozycje konkursowe:

  • Konkurs fotograficzny - poproś o zrobienie zdjęcia potrawy z Twojego menu. Osoba zainteresowana konkursem musi pójść do restauracji i zamówić dowolne danie, któremu zrobi zdjęcie. Możesz zaproponować umieszczenie fotografii w komentarzach pod konkursowym postem. Zwycięża zdjęcie z największą ilością głosów lub to, które wyłoniło wcześniej powołane jury złożone z pracowników Twojego lokalu.
  • Konkurs na potrawę - zaproponuj swoim fanom, by wymyślili nazwę lub podali w komentarzach przepis na potrawę, którą chcieliby zjeść w Twojej restauracji. Zgłoszenie z największą ilością polubień wygrywa.

To tylko namiastka pomysłów, w jaki sposób poprzez organizowanie konkursów na Facebooku możesz aktywizować swoich fanów. Pamiętaj jednak, że warunkiem rozstrzygnięcia konkursu nie powinno być tagowanie, udostępnianie ani losowanie zwycięzcy. Nagrodami natomiast mogą być vouchery, wejściówki do Twojej restauracji, darmowa kolacja dla dwojga czy też zniżki na poszczególne dania.

Podsumowanie

Publikując na fanpage’u Twojej restauracji warto pamiętać o powyższych działaniach oraz pozostałych 5 wymienionych w części 1 artykułu “Jak skutecznie prowadzić fanpage’a restauracji?”. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych! Łącz czynności online z aktywnością offline. Razem z Upmenu zbudujesz godną zaufania markę, wyprzedzisz konkurencję i będziesz bliżej swoich klientów.
Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny, a jeśli masz jakiekolwiek pytania zapraszamy do kontaktu z nami.



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book