Analityka w restauracji czyli sposób na większe zyski.

Opublikowano: 10.03.2015

Prowadzenie w restauracji sprzedaży posiłków przez internet to bardzo wymagające zajęcie, jednak efektywnie wykorzystane potrafi znacząco zwiększyć zyski w lokalu. Dlatego też, coraz więcej restauracji decyduje się na wprowadzenie sprzedaży online. Poniżej pokazujemy jak dodatkowo poprawić wyniki dzięki 3 podstawowym rodzajom danych. 

 

Oto lista 3 najbardziej wartościowych dla restauratorów grup wskaźników.

 

1. Analityka danych i wskaźników strony internetowej.

Liczba odwiedzin Twojej strony internetowej restauracji jest jednym z najważniejszych wskaźników. Dzięki niej możesz ocenić np.: jak nowa kampania marketingowa wpływa na ilość klientów.

Innym bardzo pomocnym wskaźnikiem jest współczynnik odrzuceń który opisuje procentową ilość osób które weszły na stronę restauracji ale nie wykonały z nią żadnej interakcji. Pomaga on ocenić projekt witrynę oraz jakość pozycjonowania strony.

 

2. Analityka internetowego menu lokalu i ilości zamówień.

Bardzo przydatnym wskaźnikiem, który dotyczy menu online jest liczba zamówień online w zależności od dni lub godzin. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu tej informacji można w bardzo prosty sposób określić „godziny szczytu” dla restauracji i przygotować ją do realizacji zwiększonej ilości zamówień.

Inną rzeczą wartą przeanalizowania jest to, co najczęściej klienci łączą w zamówieniach. Dzięki temu można z łatwością wprowadzić sprzedaż krzyżową i usunąć te element menu które się nie sprzedają.

 

3. Analityka marketingu i opinii klientów.

Tutaj najważniejszym wskaźnikiem jest liczba negatywnych opinii które po przeanalizowaniu pozwalają  na skuteczne eliminowanie problemów i niedociągnięć, a co za tym idzie stałe zwiększanie jakości oferowanych usług.

Bardzo ważną rolę odgrywa również liczba klientów przekierowanych na stronę restauracji z reklam i banerów. Dzięki informacją uzyskanym z analizy tego wskaźnika możesz ocenić które reklamy mają największą opłacalność i w jakich godzinach najbardziej opłaca się je wyświetlać.
 

Warto też zwrócić uwagę na to jak zmiany w wyglądzie menu wpływają na ilość zamówień.
Zwłaszcza, że według specjalistów z branży HoReCa nazwy produktów wyróżnione za pomocą kolorowej lub pogrubionej czcionki są częściej zamawiane.

Więcej o tym jak stworzyć idealne menu można przeczytać tutaj.

http://www.upmenu.com/blog/5-sposobow-na-lepsze-menu

A jak Ty wykorzystujesz analitykę w restauracji?



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book