9 błędów marketingu, które zniszczą Twoją restaurację

Opublikowano: 27.06.2018
Czy wiesz, że mając restaurację powinieneś równie intensywnie zarządzać nią w Internecie? W dzisiejszych czasach sama świadomość i obecność w Sieci nie wystarczą. Czynne działania są koniecznością! Jednak nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, nierzadko trafią się tacy, którzy potrafią zrujnować opinię na temat swojego lokalu, a co za tym idzie - cały biznes restauracyjny! Poniżej przedstawiamy 10 największych błędów marketingu, przez które możesz stracić restaurację lub nigdy nie rozkręcić swojego wymarzonego biznesu.

1. Nieaktualna strona www

Nie ma nic gorszego niż nieprofesjonalna strona internetowa z przestarzałymi treściami i nieatrakcyjnymi zdjęciami lub ich całkowitym brakiem. Zarówno niepojawienie się podstawowych danych do kontaktu, nieuwzględnienie menu, cen, czy też wygląd niespójny z marką restauracji - to kwestie, które bez wątpienia mogą zaważyć na sukcesie Twojej restauracji. Czy znasz powiedzenie “jeść oczami”?  Pamiętaj, że żyjemy w kulturze obrazkowej, a Twoi klienci są wzrokowcami. Nie przyciągniesz ich stroną www, na której menu jest w formacie PDF, gdzie jest skomplikowana nawigacja czy sama ściana tekstu bez atrakcyjnych zdjęć.

2. Obecność tylko na portalu

Niektóre restauracje, jeśli są obecne na portalu, żyją w przeświadczeniu, że tym samym posiadają własną stronę internetową z zamówieniami online. Nic bardziej mylnego! Bycie na portalu w żaden sposób nie daje autonomii niezależności i wolności! Teraz odpowiedz sobie na pytanie: jeśli jesteś obecny na portalu do zamawiania jedzenia, to czy przypadkiem nie traktujesz go jak własnej strony internetowej dla Twojej restauracji? Ponadto, im dłużej sprzedajesz przez portal i jeśli jest on jedynym źródłem zamówień, to stajesz się zależny w 100%! Pomyśl tylko, co może się wydarzyć, gdy z jakiś względów zrezygnujesz z takiej współpracy? Zostaniesz z niczym. Bez żadnych zamówień online. Jeśli jednak będziesz sprzedawać pod własną marką, nie uzależnisz się od nikogo. Pełną kontrolę zyskujesz, jeśli sprzedaż pochodzi z własnej strony www Twojej restauracji lub dedykowanej specjalnie Tobie - aplikacji mobilnej.

3. Nieaktywny Fanpage na Facebooku

W dzisiejszych czasach posiadanie profilu na Facebooku to podstawa, by Twoja restauracja zaistniała w Internecie, była rozpoznawalna i osiągnęła sukces, zarówno online, jak i offline. Dzięki aktywnemu fanpage’owi nie tylko łatwiej i szybciej osiągniesz cele biznesowe, ale także otrzymasz szereg korzyści, które znacznie usprawnią Twój marketing. Należy jednak pamiętać, że samo założenie konta na Facebooku, to jeszcze nie obecność w social mediach! Dlatego jeśli ostatni post udostępniłeś dwa miesiące temu, czy - tym gorzej - ponad rok roku temu, miej na uwadze, że Twoja konkurencja może Cię wyprzedzić i nie zyskasz tak dużej ilości klientów, jaką możesz zdobyć posiadając aktywny fanpage Twojej restauracji. Profil powinien być aktualizowany kilkanaście razy w miesiącu, zawierając różnorodne treści, a dodatkowym atutem byłoby umieszczenie na nim możliwości zamawiania jedzenia online.


4. Zła jakość zdjęć

Nieprofesjonalne, rozmazane zdjęcia mogą zniechęcić potencjalnych czy obecnych klientów, którzy odwiedzają stronę www Twojej restauracji lub Twojego fanpage’a. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samemu robić zdjęcia, to może warto zainwestować w profesjonalnego fotografa, który wykona dla Ciebie sesję w lokalu lub sesję samych potraw dostępnych w Twojej restauracji. Kolejna opcja, która rozwiąże Twój problem nieestetycznych i słabej jakości zdjęć, to korzystanie z fotografii stockowych - jest wiele stron internetowych oferujących profesjonalne grafik całkiem za darmo!

5. Udostępnianie codziennie tych samych treści

Nie masz pomysłu na tworzenie różnorodnych treści w social mediach? Wydaje Ci się, że powielanie tych samych postów każdego dnia przyniesie jakikolwiek efekt i przyciągniesz na swojego Facebooka potencjalnych klientów Twojej restauracji? Nic bardziej mylnego! Zawsze możesz zajrzeć do konkurencji, zobacz, jak to robią inni i jaki jest ich sposób, by zaistnieć w Internecie. Mamy kilka sprawdzonych pomysłów, które sprawią, że na Twoich profilach, czy to na facebooku czy na Instagramie, coś w końcu zacznie się dziać!

  • Zorganizuj sesję zdjęciową Twojego personelu oraz lokalu

  • Wykonaj profesjonalne fotografie jedzenia z Twojej restauracji

  • Zbieraj różne newsy z życia Twojego lokalu

  • Przedstaw swoich pracowników - wykorzystaj zdjęcia oraz  ich krótkie biografie.

  • Obowiązkowo pisz o wszystkich aktualnych promocjach i rabatach!

  • Linkuj dania, które są obecnie objęte promocją.

6. Brak call to action

Wielu klientów do ostatniego momentu jest niezdecydowanych i jeżeli nie zostaną zmobilizowani do podjęcia konkretnych działań, zrezygnują z dokonania zamówienia i opuszczą Twoją stronę. Dlatego też brak wezwania do działania (call to action), najlepiej w formie aktywnego przycisku (buttona), może stać się częstą przyczyną utraty klientów. Ważne jest też, aby w treściach postów i tekstów na stronie www dodawać wezwania do działania, np. “zamów już teraz”, “sprawdź nasze promocje”, “zobacz nowości w naszym menu”. Idealnym rozwiązaniem byłoby przekierowanie klienta na Twoje własne zamówienia online ze strony www Twojej restauracji bądź aplikacji mobilnej, a nie odsyłanie na stronę portalu czy do menu w pliku pdf, gdzie klient nie ma możliwości dalszego ruchu.


7. Strona www niedostosowana do urządzeń mobilnych

Nieprawidłowe wyświetlanie strony www na smartfonach czy tabletach to powszechnie spotykany problem. A przecież w XXI wieku coraz więcej zamówień pochodzi z urządzeń mobilnych! Z kolei ignorowanie potrzeb klientów, może wpłynąć na spadek sprzedaży, tym bardziej, że w Polsce jest już ponad 56,5 mln urządzeń mobilnych z dostępem do Sieci. Goście oczekują, że restauracje sprostają ich wymogom, wpasują się w ogólne trendy panujące na rynku i sprostają tak licznym potrzebom. Pamiętaj, że 50% ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych i nie pozwól, by Twoja konkurencja wyprzedziła Cię.



 

8. Kłótnie w komentarzach z klientami

Restauratorzy obecni w mediach społecznościowych muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem i po prostu, po ludzku przeprosić za złą jakość potraw czy dostawy, zamiast zacięcie walczyć i przerzucać się komentarzami. Pamiętaj, że klienci w Internecie bywają bezwzględni, jednak to od Ciebie zależy, jak wybrniesz z danej sytuacji i w jakim świetle postawisz swoją restaurację.

9. Blokowanie opinii - brak reakcji na komentarze

To jeszcze częstszy błąd niż kłótnie w komentarzach z klientami. każda opinia, którą wydaje Twój klient ma znaczenie i na każdą trzeba udzielić odpowiedzi - bez względu na to, czy spotykasz się z krytyką, czy z pochwałami. Usuwanie, ignorowanie, czy - tym gorzej - blokowanie opinii może negatywnie wpłynąć na reputację Twojej restauracji, a w konsekwencji doprowadzić do utraty czy braku nowych klientów.



Odpowiednie działania marketingowe są kluczem do sukcesu Twojej restauracji. Chętnie Ci w tym pomożemy! Skontaktuj się z nami, aby uruchomić własne zamówienia online i aplikację mobilną - będziesz zawsze blisko swoich klientów, a nasi doradcy pomogą Ci zaplanować działania, które zwiększą sprzedaż i Twoje zyski!



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book

\