6 zasad współpracy z portalami do zamawiania jedzenia - jak ograniczyć koszty i uniezależnić się od portalu

Opublikowano: 20.04.2018 Większość restauracji sprzedaż online sprowadza do sprzedaży przez portal ignorując zagrożenia z tym związane (uzależnienie od portalu, wysokie koszty oraz brak nad nimi kontroli - portal może w każdej chwili podnieść prowizję co zresztą robi). W przypadku rezygnacji z portalu restauracja zostaje z niczym (bez klientów i zamówień z Internetu).
Poniżej 6 prostych zasad jak układać współpracę z portalami aby te ryzyka minimalizować.
 

Zasada 1. Sprzedawaj online z własnej strony pod własną marką - portal niech stanowi tylko dodatek

Dywersyfikuj źródła zamówień online. Nigdy nie opieraj sprzedazy online wyłącznie na portalu. Sprzedawaj z własnej strony. Uniezależnisz się od portalu i będziesz miał wpływ na liczbę zamówień z Internetu. A co najlepsze nawet kilkukrotnie obniżysz koszty (w zależności ile masz zamówień)


Zamówienia online pod własną marką - strona kaizensushi.pl
 

Zasada 2. Nigdy nie odsyłaj klientów ze swojej strony na portal - nie kieruj ich do konkurencji

To jeden z większych błędów. Odsyłając swoich klientów na portal kierujesz ich wprost do konkurencji. Skąd wiesz, że klient odesłany na portal zamówi u Ciebie, a nie w innym lokalu? Zasada ta dotyczy oczywiście nie tylko strony www ale wszystkich materiałów (z ulotek czy Facebooka również nie odsyłaj klientów na portal).

Nie kieruj klientów ze strony na portal - strona bobbyburger.pl
 

Zasada 3. Klientów z portalu zawsze kieruj na swoją stronę z zamówieniami - wykorzystaj marketing portalu jak wędkę na nowych klientów

Długofalowo to najprostszy sposób na obniżenie kosztów i niezależność! Jak to zrobić?
Wystarczy, że wszystkim klientom, którzy zamówili na portalu przy dostawie dorzucisz jakiś kupon, który zachęci ich aby następnym razem zamówił bezopśrednio u Ciebie, a nie przez portal. Jest to działanie długofalowe ale naprawdę działa! Sprawdzaliśmy tą taktykę z wieloma restauracjami. Z czasem stajesz się niezależny i masz dużo mniejsze koszty.

Przykład kuponu jaki możesz dorzucać do zamówienia klientom z portalu
 

Zasada 4. Stosuj wąski zakres współpracy

Portale "za darmo" dorzucają restauracjom zniżki dla klientów, a nawet drukują ulotki. Oczywiście nie ma nic za darmo. Tak naprawdę płacisz i to dwa razy. Po pierwsze płacisz prowizję, a po drugie płacisz dając portalowi dostęp do swoich klientów (portal reklamuje się na Twoich ulotkach, stronie czy Facebooku). Nie korzystaj z takich "gratisów" bo to "wilk w owczej skórze".
 

Zasada 5. Nie pozwól portalowi reklamować się na nazwę Twojej restauracji

Czemu to ważne? Z tego samego powodu co wyżej. Klienci zamiast zamawiać u Ciebie będą zamawiać przez portal, a Ty zapłacisz wysoką prowizję. Co więcej gdy będziesz robił własną reklamę portal będzie z Tobą konkurował.

Zwróć uwagę, że dwa pierwsze linki to reklama portalu
 

Zasada 6. Zlikwiduj podróbki Twojej strony

Portale stosują czasem nie do końca "czystą" metodę przyciągania klientów. Uruchamiają stronę www, która udaje niejako stronę restauracji. Sprawdź to w Google wyszukując nazwę swojej restauracji Jeśli jest podróbka zarządaj jej likwidacji. Podróbki znów narażają Cię na większe koszty bo klienci zamiast zamawiać u Ciebie zamówią przez portal.

Podsumowanie

Te 6 prostych zasad pozwoli Ci znacznie ograniczyć koszty i uniezależnić się od portalu wykorzystując jednocześnie ich siłę marketingową. 
Jeśli chcesz szybko wdrożyć te zasady skontaktuj się z nami. Pomożemy.

 

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book

\