6 pytań które mogą uratować restaurację przed bankructwem.

Opublikowano: 02.12.2014

Co roku w Polsce otwiera się i zamyka setki restauracji.

Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak przygotowania i jasnego określenia celów czyli po prostu brak odpowiedniego biznes planu restauracji. Entuzjaści kulinariów z wielką wiarą w siebie inwestują nierzadko ogromne kwoty w realizację swoich marzeń, pomijając niejednokrotnie niezbędny wymóg opracowania biznesplanu.

Biznesplan jest wizytówką każdej  firmy i jest wymagany przez wiele instytucji finansowych, lecz często gdy zewnętrzny wymóg nie jest konieczny (bo na przykład restaurator sam inwestuje swoje wolne środki), okazuje się że biznesplan jest zaniedbywany lub przypominamy o nim sobie gdy jest już za późno.

Jednak zanim zapoznasz się  listą elementów które powinien on zawierać zapamiętaj podstawowe zasady jego pisania.
a)  Po pierwsze biznesplan musi być treściwy.
b)  Po drugie, biznesplan musi być zarówno wizjonerski, jak i mocno osadzony w rzeczywistości. W związku z tym należy wpisywać tylko istotne informacje w sposób spójny, jasny i logiczny.

 

1. Jaka jest nasza wizja przedsięwzięcia? 

Czyli Podsumowanie.
Krótki i treściwy opis przyszłej restauracji wraz z jej charakterystyką.

 

2. Kto będzie restaurację prowadził na co dzień  i dlaczego wierzymy że się do tego nadaje?

Czyli  OPIS ZESPOŁU I FIRMY.
W tym punkcie podajemy opis zarządu wraz z kompetencjami i zakresem obowiązków, formę własności restauracji i historię finansowania.

 

3. Dlaczego właśnie taka restauracja, w tym miejscu i z takim jedzeniem? 

Czyli OPIS OFEROWANYCH USŁUG.
Opis powinien zawierać charakterystykę naszej  działalność i świadczonych przez nas usług, sposób w jaki przyciąga i zaspokaja ona potrzeby klientów, dalsze możliwości rozwoju restauracji, metody sprzedaży (na miejscu, na wynos), kanały sprzedaży (osobisty, telefoniczny, system zamówień online) etc.

 

4. Kim będą nasi klienci, jak liczna jest to grupa i jak wiele innych alternatyw będą mieć oprócz naszej restauracji? 

Czyli RYNEK
Zawiera więc ogólną charakterystyka danego segmentu rynku gastronomicznego, wybranej przez nas niszy rynkowej, spodziewanej konkurencji, charakterystyka naszego klienta i spodziewane bariery prawne.

 

5. W jaki sposób klienci się o nas będą dowiadywać i w jaki sposób zachęcimy ich do ponownych odwiedzin? 

Czyli MARKETING. 
Wyjaśnienie sposobu w jaki mamy zamiar reklamować swoją restaurację wraz z kosztorysem i spodziewaną odpowiedzią ze strony klientów.

 

6. Ile planujemy zainwestować a ile planujemy zarabiać? Kiedy zwróci się inwestycja?  

Czyli PLAN FINANSOWY
Zawiera zestawienie wszystkich prognozowanych kosztów, szacowanych wydatków inwestycyjnych i przychodów, a wszystko to poparte analizami i znajomością rynku.


Jeżeli wciąż szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, to koniecznie zapoznaj się z naszymi innymi artykułami na ten temat na przykład: Czy Twoja marża to 65% ?

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book