5 najważniejszych rzeczy w kupowaniu restauracji.

Opublikowano: 17.06.2015

Posiadanie własnej restauracji wydaje się być świetnym i prostym biznesem na pierwszy rzut oka. Wielu ludzi, którzy marzą o rozpoczęciu takiej działalności, zastanawia się czy dobrym pomysłem jest kupowanie już istniejącego lokalu. To pozornie proste rozwiązanie ma ma swoje wady i zalety, dlatego też doświadczeni restauratorzy stworzyli listę 5 plusów i minusów kupna istniejącego już lokalu.

1. Lokalizacja.

Kupując restaurację trzeba dobrze przemyśleć czy jej lokalizacja zapewni odpowiednią liczbę klientów i będzie łatwa do znalezienia dla nowych klientów, również tych nie znających okolicy. Kluczowymi aspektami jakie trzeba rozważyć są okolica lokalu, widoczność z ulicy, dostępność parkingów, punkty rozrywki. Bardzo ważna jest też własność budynku czyli czy jest on wynajmowany czy może kupiony na kredyt hipoteczny, którego koszty trzeba będzie odliczać od dochodów restauracji.

2. Prawa autorskie.

Kupując lokal trzeba też zastanowić się czy kupujemy budynek oraz sprzęt i budujemy nową markę, czy kupujemy go wraz z nazwą, logo i menu i wprowadzamy powoli zmiany. Druga opcja jest szczególnie polecana przy kupowaniu restauracji z dużą liczbą stałych klientów, o których więcej w tym artykule.

http://www.upmenu.com/blog/stali-klienci-serce-i-dusza-kazdej-restauracji

3. Biznes plan.

Decydując się na zakup własnej restauracji należy być świadomym kosztów jakie trzeba będzie ponieść w początkowym okresie funkcjonowania lokalu i tu właśnie najlepiej sprawdza się biznes plan, o którym szczegółowo pisaliśmy tutaj.

http://www.upmenu.com/blog/6-pytan-ktore-moga-uratowac-restauracje-przed-bankructwem

4. A może franczyza?

Jeżeli nie chcesz na początek ryzykować budując od podstaw własną markę dobrym pomysłem jest franczyza. Zapewnia ona na łatwy start, oraz rozpoznawalność i klientów. Minusem takiego rozwiązania jest jednak konieczność sztywnego trzymania się wytycznych franczyzodawcy, koszt licencji oraz obowiązek płacenia stałej opłaty franczyzowej.

5. Zezwolenia.

Kupując lokal trzeba też mieć świadomość, że część zezwoleń jest przypisana do właściciela i trzeba będzie uzyskać je na nowo, jednym z takich pozwoleń jest koncesja na sprzedaż alkoholu.

A czy Ty zdecydował byś się na zakup restauracji?



Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book