10 kroków - co zrobić po uruchomieniu zamówień online

Opublikowano: 01.10.2017

Uruchomienie zamówień na stronie internetowej to pierwszy bardzo ważny krok do zwiększenia zysków twojej restauracji. To dobry początek, ale aby w pełni wykorzystać możliwości jakie dają Ci zamówienia online powinieneś wykonać jeszcze kilka niezbędnych działań na początek.

Poniżej przygotowaliśmy 10 podpowiedzi jakie działania marketingowe powinienś zrobić w pierwszej kolejności po uruchomieniu zamówień online w swojej restauracji.

 

1. Umieść informację na swojej stronie www.

Możesz poinformować klientów na stronie o nowym sposobie zamawiania na kilka sposobów:
- zmieniając nazwę podstrony z "menu" na "menu / zamów online"
- umieszczając wyskakujące okienko informujące o nowej formie zamawiania
- zmieniając grafikę na stronie głównej restauracji
 

Przykłady:

Sushi Kushi


źródło:  http://www.sushikushi.pl/​


Sakana Sushi Bar

źródło: http://sakana.pl/

2. Umieść informację na Facebooku

Bardzo ważne jest aby Twoi klienci, którzy obserwują media społecznościowe dowiedzieli się o nowej możliwości zamówień online. W tym celu umieść informację o nowej formie zamówień np. na Facebooku lub w innych portalach społecznościowych jakie prowadzisz.


Przykład:

Chińska Patelnia

źródło: https://www.facebook.com/chinskapatelnia

 

3. Umieść informację na ulotkach

Równie ważnym nośnikiem informacji są ulotki, które rozdajesz klientom. Koniecznie dodaj informację z adresem swojej strony internetowej:

Zamiast samego "zadzwoń" możesz umieścić taką informację: "Zamów telefonicznie lub online na www.nazwa-restauracji.pl"


Przykład:

Sushi Berry

źródło: https://www.facebook.com/sushiberry.bielany


4. Umieść informację na opakowaniach

Każdy kontakt z Twoim klientem to forma marketingu. Idąc tym tropem powinieneś umieścić informację o zamówieniach online na opakowaniach, w których dostarczasz jedzenie klientowi.
 

Przykład:

Fierro Pizza


5. Umieść informacje na innych materiałach reklamowych

Przykładowo jeśli w lokalu masz standy na stolikach dodaj tam informację, że można u Ciebie zamawiać online.

Jeśli prowadzisz już jakieś kampanie AdWords, Facebook czy tworzysz newslettera zaktualizuj kampanie aby kierowały klientów na zamówienia online.
 

6. Niech personel informuje na miejscu o nowym sposobie zamawiania

Przeszkól personel by informował wszystkich klientów na miejscu i zamawiających telefonicznie o nowym sposobie zamówień.

Warto przekształcić klientów telefonicznych na klientów online gdyż zamówienia poprzez stronę dają więcej możliwości działań marketingowych w przyszłości np. otrzymanie od klientów zgody na komunikację marketingową w różnych kanałach takich jak mailing czy kampanie smsowe.

 

7. Zaproponuj rabat na pierwsze zamówienie online

Taki rabat zachęci klientów do złożenia pierwszego zamówienia online i przetestowania nowgo sposóbu zamawiania.


Z UpMenu jest to bardzo proste:

- Wejdź w zakładkę Marketing -> Rabaty->Nowy Rabat i dodaj rabat
- Następnie wybierz Opcje->Nowy warunek ->“Pierwsze zamówienie"
- Następnie Opcje->Nowa zniżka i ustal zniżkę.
- Następnie w zakładce Marketing -> Promocje stwórz promocję korzystającą z tego rabatu.


 

8. Buduj bazę zgód na komunikację marketingową

Tak się składa, że UpMenu buduje dla Ciebie bazę zgód automatycznie (przy składaniu zamówienia jest pole do zaznaczenia czy klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną).

Czemu jednak by nie pomóc sobie i nie przyspieszyć budowy takiej bazy. Wszak klient online jest dużo cenniejszy niż klient telefoniczny ponieważ nie dość, że masz jego pełne dane kontaktowe to jeszcze możesz przesyłać mu wiadomości email lub SMS o nowych promocjach czy zmianach w menu (jeśli masz jego wcześniej wspomnianą zgodę). 
 

Jak zachęcić klienta do zapisywania się na newsletter?

- Możesz przygotować prosty formularz w postaci karteczki i prosić klientów na miejscu o podanie swojego adresu w raz z rachunkiem.
- Możesz dodatkowo skorzystać z "automatyzacji marketingu" i wysłać email z zachętą do zapisania po każdym zamówieniu.

 

9. Czytaj opinie do zamówień online i reaguj na nie

Opinie znajdziesz w zakładce "Opinie". Czytając co piszą o twojej restauracji klienci możesz wyciągać wnioski, co wymaga zmiany w lokalu, a odpowiadając im sprawiasz, że chcą do Ciebie wracać i zamawiać więcej!


10. Zaproponuj kupon rabatowy na zamówienie online

Warto stworzyć kupon o jednej nazwie i umieścić go na przykład jako post na Facebooku (możesz użyć losowego wyboru liter lub stworzyć swój własny np. "LATO"). Kupon może się "rozejść" wirusowo - Twoi klienci będa mogli udostęnić ten kupon swoim znajomym zachęcając ich tym samym do zamawiania.

Aby stworzyć nowy kupon wejdź w Marketing ->Nowy kupon i zaznacz opcję "jeden kupon".

 

Co dalej?

Marketing online to temat rzeka i sposóbów promowania zamówień nie tylko online, jest znacznie więcej.

Na pewno powinieneś też regularnie:
 

1. Monitorować liczbę zamówień online

Będziesz wtedy na bieżąco z wynikami i będziesz mógł podejmować decyzję jakie działania jeszcze podejmować.
Raporty można znaleźć w zakładce "Pulpit". UpMenu co tydzień prześle też na Twój adres email podsumowanie poprzedniego tygodnia.


 

2. Uczyć się

Śledź na bieżąco nowinki marketingowe z zakresu gastronomii. Aby regularnie otrzymywać informacje z poradami przydatnymi dla gastronomii - zapisz się na nasz cotygodniowy newsletter http://www.upmenu.com/newsletter i śledź naszego bloga http://www.upmenu.com/blog.
 

Podsumowanie

Obecnie zamawianie przez Internet staje się standardem i sukcesywnie wypiera zamówienia telefoniczne (u niektórych naszych klientów już ponad 50% zamówień pochodzi z Internetu).

Zamówienia online są po prostu wygodniejsze i dla klientów (brak zajętej lini telfonicznej, więcej czasu do zapoznania się z ofertą itp.) i dla restauratorów (więcej klientów, więcej informacji o kliencie, brak pomyłek itp.)

Pamiętaj też, że żadne narzędzie nie działa bez odpowiedniego wykorzystania z Twojej strony. Zastosuj powyższe wskazówki aby lepiej wykorzystać zamówienia online.

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie pomocny podziel się nim ze swoimi znajomymi. Zachęcamy też do dyskusji poniżej.

 

Polecamy


Zamów prezentację UpMenu

Informujemy, iż Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Tastysoft Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 85/87 lok. 8 p. XI, 90-057 Łódź, KRS: 0000411725 , adres e-mail : kontakt@upmenu.com: a) Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu realizacji Państwa prośby o kontakt w celu pdokonania prezentacji systemu UpMenu skierowane do Administratora danych. b) Pani/Pana dane zostaną udostępnione pracownikom i osobom upoważnionym przez Administratora jedynie w celu realizacji Państwa prośby o kontakt c) Pani/Pana dane przechowywane będą do momentu zakończenia prezentacji systemu i czynnosci informacyjnych z prezentacja powiązanych d) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora. e) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego sprawującego kontrolę nad legalnością i prawidłowością przetwarzania danych osobowych. f) Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza obszar UE ani do żadnych organizacji międzynarodowych. g) Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.





Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji


Komentarze

comments powered by Disqus


Cześć. Mam na imię Marta.
Umów się ze mną na prezentację

Pokażę Ci jak wykorzystać UpMenu i sprzedaż online do zwiększania zysków Twojej restauracji

Zamów prezentację

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco. Nie przegap niczego w swojej restauracji.

Zapisz się

E-book

Jak układać współpracę z portalami do zamawiania jedzenia?

Pobierz e-book